Day 2 Zafira

Første eliksirtime! Meget spennende… *grøsser*
Vi i E-klassen stilte oss foran Slurs kontor med Telonius Parker i forveien (han er jo smygarding så det ville jo være best å bruke ham som skjold xD) og da professor Slur sa; “Ja herr Parker, De kan komme inn nå.. “ Jeg var nestemann og jeg ble kjempeusikker og stod igjen i døråpningen i noen sekunder før Slur sa; “Ja..? Skal vi stå der ute resten av timen? “eller noe sånt… Vi pilte inn (de fleste av oss tror jeg, og jeg (typisk meg) stilte meg ved siden av veggen RETT foran Slurs kateter… Vi stilte oss rundt et lite bord der det stod en liten kjele og forskjellige ingredienser. Merkelig nok luktet det godt, noe som fikk meg til å stusse litt. Uansett, plutselig sier Slur til klassen; “hva ville du gjort om du ble angrepet av en demon?” det tok meg lang tid for jeg klarte å høre hva han sa, for jeg trodde han først mente tyflon, så jeg stod bare rett opp og ned og stirret dumt på ham før jeg til slutt rakte opp hånden.. Veeeeeldig sakte og usikkert… (Jeg er griffinger! Og Slur skremmer meg noe helt sinnsykt når han underviser!) han sier; Ja frøken…?” “Almeria.” Sier jeg fort… veeeeldig fort. Det er problemet mitt, når jeg er nervøs, ivrig eller stresset, snakker jeg noe helt forferdelig fort, og dermed tror jeg ikke han fikk med seg navnet, for han måtte spørre meg tre-fire ganger før han til slutt kunne si det korrekt! Stakkar! xD I alle fall, mitt svar på hvordan man får vekk demoner var (hold dere fast) kanskje man kan bruke smeltet sølvkors? Jada, lurt det, hvis man kan lage en ovn og varme den opp og smelte sølvet, sier Slur. *sigh* I failed…. Uansett, den neste flausa var at det var jeg som var nærmest oppskriften, og måtte derfor lese den høyt opp. Etter (sikkert mange feil) var eliksiren ferdig og vi fikk beskjed om å smake på den. Det var vel Herr Maltar som trivdes best med det, han tilsatte både rosiner og nøtter og så ut til å riktig storkose seg xD

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a comment